Na co myslet při výběru kancelářského nábytku

Nábytek Creator

Při zařizování kanceláře nebo pracovny vás čeká celá řada rozhodnutí. Mezi ta první patří výběr kancelářského nábytku – stolů, kontejnerů, skříní a doplňků. Pomůžeme vám se v tomto sortimentu zorientovat, abyste dostupný prostor využili skutečně naplno!

Vše pro vaše pracoviště

Ať už v kanceláři děláte cokoli, vaše základní požadavky zní pravděpodobně zhruba takto: pohodlné sezení, dostatek pracovního i úložného prostoru a nejlépe také reprezentativní vzhled. Pojďme se podívat na jednotlivé prvky, se kterými toho všeho dosáhnete.

Stoly

Psací stůl tvoří spolu s židlí či křeslem základ každého kancelářského pracoviště. V jádru jde sice „jen“ o vodorovnou desku na podnoži, možností je ale celá řada. Co všechno byste tedy při výběru měli vzít v potaz?

Rozměry

Stoly nabízíme v nejrůznějších délkách i hloubkách. Pokud vás výměra kanceláře nijak neomezuje, zvažte třeba elegantní pracovní místa řady Manager, která vám nabídnou působivé množství prostoru na práci i zabudované úložné kontejnery a police. Naopak 80 cm širokému stolu Impress bez problému najdete místo i v té nejmenší pracovně.

Umístění v kanceláři

Další otázkou je, kam se stůl chystáte postavit. Některé jsou navrženy pro použití v rohu místnosti, ale představivosti se meze nekladou – skvěle může vypadat třeba levý rohový stůl bok po boku s pravým.

U volně stojících stolů doporučujeme modely s čelní deskou, která sedícímu dopřeje větší soukromí. Má-li stůl sloužit v zasedací místnosti, sáhněte rovnou po jednacím stolu.

Pevný, nebo nastavitelný?

U běžných kancelářských stolů bývá horní deska mezi 73 a 77 cm nad zemí, což je pro většinu z nás optimum pro práci vsedě. Pokud vám z jakéhokoli důvodu vyhovuje jiný rozměr, rozhodně stojí za pozornost výškově nastavitelné stoly. Ty v posledních letech nabírají na popularitě také díky tomu, že umožňují střídání práce vsedě a vestoje.

Nábytek Impress
Kancelářský nábytek Impress (dezén javoru)

Kontejnery

Většina našich kancelářských stolů nemá zabudované úložné prostory, takže si je můžete zařídit přesně podle svých představ. K tomu slouží zásuvkové kontejnery – ideální místo na kancelářské potřeby, se kterými často pracujete, nebo různé osobní drobnosti.

Pojízdné kontejnery snadno přesunete tam, kde je zrovna chcete mít, ale nebojte – kolečka jsou navržena tak, aby skříňka nepopojížděla až příliš ochotně. Druhým typem jsou pak přístavné kontejnery, jejichž výška zpravidla odpovídá stolům příslušné řady. Kromě úložného prostoru vám tedy nabídnou i více místa na práci.

Skříně a police

Požadavky na množství a podobu úložného prostoru se mezi jednotlivými pracovišti mohou zásadně lišit. Proto většina našich nábytkových řad nabízí skříně nejrůznějších velikostí, od nízkých regálů až po šatníky. Z toho moře možností jsme pro vás vybrali několik tipů.

Nábytková řada TopOffice vám nechává volnou ruku – z široké nabídky skříní poskládáte sestavu přesně na míru svým potřebám. Šmrnc jí pak dodají bytelné obkladové desky v jednom ze čtyř dezénů. Abyste to měli co nejjednodušší, nabízíme i několik hotových sestav.

Pracujete-li s větším množstvím papíru a tiskovin, zaslouží si vaši pozornost archivační skříně Praktik. Šanony a dokumenty do nich uložíte kompaktně, přehledně a bez starostí.

Doplňky

Téměř u každé nábytkové řady najdete také sekci „doplňky“. Ta je plná různých vychytávek, se kterými nábytek plně přizpůsobíte interiéru i svým potřebám. V kancelářích pro více osob oceníte třeba spojovací prvky a paravány. Stůl rozšíříte jednacím prvkem, přísedem nebo výsuvnou deskou, ke skříním si zase můžete dokoupit niky, dveře nebo přídavné zámky.

Ne každá řada nabízí všechny tyto možnosti, takže pokud máte v hlavě specifickou představu o využití prostoru, doporučujeme při výběru začít právě zde.

Kancelářský nábytek TopOffice (dezén wenge)

Která nábytková řada je pro vás nejvhodnější?

Neomezují-li vás výše zmíněná praktická kritéria, odpověď bude záviset hlavně na vašem vkusu a samozřejmě také na rozpočtu. Částka, kterou jste ochotni utratit třeba za jeden stůl, pravděpodobně u obřího open office nebude stejná jako u kanceláře výkonného ředitele.

K cenově nejdostupnějším řadám v naší nabídce patří Impress, Visio a ProOffice. Jsou skvělou volbou, pokud zařizujete větší počet pracovišť nebo si hlídáte rozpočet. Díky jednoduché konstrukci je tento nábytek navíc velmi všestranný, takže vám umožní naplno využít i atypicky tvarovanou místnost.

Sympatický kompromis mezi cenou a designem představují řady Manager nebo TopOffice. Skvěle se budou vyjímat třeba v kancelářích středního managementu.

Designový nábytek jako Creator, Trevix nebo Lineart zaručeně zaujme každého návštěvníka, jeho exkluzivita se ovšem odráží i v pořizovací ceně. Proto tyto řady doporučujeme do ředitelských kanceláří, kde jednáte s důležitými obchodními partnery.

Společně to vymyslíme

Doufáme, že jsme vám pomohli si ujasnit, co vlastně ve své kanceláři budete potřebovat a jak si vybrat tu pravou nábytkovou řadu. Optimální řešení je ale samozřejmě pro každou situaci trochu jiné. Tak se nás nebojte kontaktovat – rádi vám pomůžeme najít to vaše.

Zaujal vás tento článek? Tak jej sdílejte!

Podobné články