Logo
n 800 100 030   Volejte zdarma Po–Pá 8.00-17.00

Jak zařídit originální a dobře fungující firemní lobby?

Když se řekne pomyslná vizitka firmy, jaká myšlenka vás napadne na první dobrou? Většinu z vás pravděpodobně nemateriální priority typu profesionální péče o zákazníka nebo neoblomná víra ve svou značku a podnikání. Co kdybyste si ale na takovou vizitku mohli i sáhnout?

Ne, nemyslíme tím ty klasické zalaminované kartičky s kontaktem a barevným logem. Dnes bude totiž řeč o firemních recepcích.  O bránách do podniku, které jsou prvotním faktorem tvořícím první dojem na hosta, obchodního partnera i uchazeče o zaměstnání.

Jsem tady správně?

Možná jste se už sami setkali se situací, kdy jste byli poprvé na návštěvě v dané firmě a to první, na co jste po vašem příchodu narazili, byl nespočet neoznačených dveří. Kam teď a na koho zaklepat? Nevyruším někoho při práci? A pocit nejistoty narůstá a narůstá. Nebo klasický scénář s nesympatickou recepční. Vejdete do recepce, recepční stojí za pultíkem, přehrabuje se ve stozích papírů a nahlas přežvykuje žvýkačku. Naprosto ignoruje fakt, že by bylo vhodné vás přivítat a nasměrovat správným směrem. A když už ji oslovíte s tím, že by se vám menší pomoc hodila, s kyselým výrazem vám oznámí, že teda někoho zavolá. A potenciální uchazeč o zaměstnání se otočí na podpatku a je ta tam. Tak takto prosím ne.

Jak by firemní lobby mělo tedy ideálně vypadat? Naprostým minimem je vzít v úvahu 3 důležité vlastnosti, které mu nesmí chybět. Nově příchozí by se měl po příchodu do recepce snadno orientovat, neměla by ho odradit a měl by se cítit pohodlně a vítaný.

Nepodceňte důležitost prvního dojmu

Oblíbené rčení „šaty dělají člověka“ můžeme snadno aplikovat do firemního prostředí. Recepce utváří první dojem. Zkuste se sami vcítit do hostů a zeptejte se sami sebe, jakým dojmem na vás lobby působí. Cítíte se vítáni? Najdete snadno cestu tam, kam potřebujete? Vy možná ano, ale nově příchozí nemusí.

Koncept recepce by měl korespondovat s podnikatelským záměrem a není na škodu při jejím zařizování použít firemní barvy. Chladné sterilní prostředí totiž málokoho oslní. Co ale naopak dobrý dojem udělá, je úhledná organizace recepce a moderní vybavení. Už jsme si ukázali, jak to nedělat, tak je nejvyšší čas si přiblížit ideální modelovou situací.


Jak by to mělo ideálně vypadat?

Opět si představte, že se jdete ucházet o zaměstnání. Vcházíte do příjemně osvětleného lobby, recepční se na vás mile usměje a ptá se, jak vám může pomoci. Oznamujete ji tedy záměr vaší návštěvy. Hned na to vám ukáže cestu, případně poprosí o trpělivost a usadí na pohodlnou sedačku. Mezitím zaběhne pro povolanou osobu. A nezapomene vás obsloužit balenou vodou pro případ, že byste museli v lobby chvíli počkat. Například kvůli neplánovanému zasedání. Na konferenčním stolku před vámi leží aktuální zpravodaj nebo firemní prospekt, tak nemusíte sedět jako pecka, nebo se usilovně tvářit, že děláte něco strašně důležitého na svém smartphonu, jen abyste zabili čas. Zdá se vám tato představa utopická? Ale kdeže. V dnešní době by měl být tento lidský přístup standardem každé recepční a zmíněné vybavení každé firmy s recepcí.

Aby recepce promlouvala za vás

Nabízí se otázka, kde začít při revitalizaci vašeho firemního lobby. Výše jsme zmínili, že barvy firmy nejsou vůbec špatnou cestou a stejně tak je tomu i u dekorací. Volte takové dekorace, které rezonují s vašim businessem. Podnikáte-li v hutním průmyslu, pozornost zajisté připoutají zarámované profesionální fotografie pecí v provozu. Pokud se věnujete umělecké rukodělné výrobě, neostýchejte se a produkty nechte vystavené očím návštěvníků. Nechte recepci, aby promlouvala za vás a aby příchozího ihned pohltil firemní duch.

Kromě této výzdoby nezapomínejte ani na pohodlný koutek k usazení hostů, pakliže se jim zrovna nemůžete věnovat. Sami určitě také neradi čekáte vestoje, nervózně přešlapujíce a čekajíce na druhou osobu. To totiž nemá rád nikdo. Raději vsaďte na sedací soupravy a křesla, které jsou nesrovnatelně příjemnějším řešením. Doporučujeme je rovnou doplnit konferenčním stolkem a stojany s denním tiskem. Ideální je, když mají hosté po ruce také věšák na bundu, aby si mohli kam odložit své svršky a měli volné ruce.

A co se týče recepčního nábytku jako takového, měl by se skládat z pultíku a dostatku úložných prostor na veškeré dokumenty, které musí mít recepční na dosah. Pult by však neměl být příliš vysoký, aby nevytvářel zbytečnou bariéru mezi recepční a hostem. A jelikož je to právě recepční, kdo zde tráví nejvíce času, je nutné tomu tento prostor vhodně přizpůsobit. Obstarat pohodlnou židli, výpočetní nebo kancelářskou techniku a blízké sociální zařízení, aby recepce takzvaně nestála.


Sečteno a podtrženo

Zařízení moderního lobby není žádná věda. Klíčem k úspěchu je trocha kreativity, vlastní rozumný úsudek a třeba i inspirace našimi tipy. Fantazii se meze nekladou. Ne vždy se však naskýtá možnost si zařídit recepci podle svých představ. Omezovat vás mohou například malé prostory nebo sídlo v coworkingovém centru. V takovém případě si můžete o jakékoliv recepci sice nechat jenom zdát, ale věšet kvůli tomu hlavu opravdu nemusíte. Hezky zařízená a přehledná vstupní chodba má totiž také své osobité kouzlo.

Váš košík je prázdný

U  Newsletter k24
Přihlásit k odběru newsletteru

Logo

info@kancelar24h.cz   Kontaktní údaje

n  ZELENÁ LINKA
  800 100 030

Volejte ZDARMA od pondělí do pátku 8.00 - 17.00 hodin

APEK  Ověřeno zákazníky  SOS  Trustmark  

f   Y

H
Nahoru
Kancelářský nábytekKancelářský nábytek O
Židle a křeslaŽidle a křesla O
Kancelářské vybaveníKancelářské vybavení O
Kuchyně a jídelnyKuchyně a jídelny O
Šatny a jejich vybaveníŠatny a jejich vybavení O
Venkovní vybaveníVenkovní vybavení O
Dílna a skladDílna a sklad O
Vybavení do školVybavení do škol O